Mijn aanbod hier in Noorwegen

10-02-2019

Na deze week heb ik al mijn toekomstige leerkrachten ontmoet. De eerste lessen waren echter vooral kennismaking en het overlopen van de tijdschema's. En misschien verbaast het je maar na bijna elke dag een namen rondje te doen lukt het mij toch al best goed om de namen uit elkaar te houden! Het horen van de planning, voor de komende maanden, heeft me zeer nieuwsgierig gemaakt. En ik betwijfel niet dat jij (die dit nu leest) even nieuwsgierig is. Daarom wil ik graag mijn  planning(en) met jou delen.


'Music crossing borders'

De echtelijke lessen starten in de vierde week van het semester en lopen t.e.m. week 12.

Week 4

Maandag 21-01 (8:15 - 12:00)

  • Introductie - theorie - uitleg examen en taken

Vrijdag 25-01 (17:00 - 21:30)

  • concert van leerlingen van de 'Time Kultureskule'

Week 5

Maandag 28-01 (8:15 - 14:00)

  • Eerste presentatie (music and identity) - koor (zingen)

Vrijdag 01-02  indienen eerste paper (music and identity)

Week 6

Maandag 04-02 (8:15 - 14:00)

  • Externe docenten voor 'Drum circle' en voor 'body percussion'

Week 7 

Maandag 11-02 (8:15 - 14:00)

  • Externe docent voor de Djembe - Muziek + theorie

Week 8

  • stagebezoek

Week 9

  • studie week

Week 10

Maandag 04-03 (8:15 - 14:00)

  •  verdieping examenopdracht - externe docent voor 'STOMP' & 'compositie'

Week 11

Maandag 11-03 (8:15 - 14:00)

  • Muziek in Noorwegen doorheen de tijd - externe leerkracht voor dans en beweging

Vrijdag 15-03 indienen van individuele examenopdracht (paper)

Week 12

Maandag 18-03 (8:15 - 14:00)

  • repetitie voor praktijkexamen

Donderdag 21-03 uploaden concertplan

Vrijdag 22-03 (8:15 - 15:00)

  • praktijkexamen

'Comparative education and Inclusive education'

Dit vak wordt door twee leerkrachten gegeven en is opgesplitst in twee hoofdonderdelen (comparatieve education en inclusieve education). Het vergelijken van onderwijssystemen vindt plaats op dinsdag en inclusief onderwijs wordt op donderdag gegeven. Daarnaast zijn de lessen van inclusief onderwijs als volgt opgebouwd:

  • Een bepaald onderwerp wordt behandeld (theorie) (8:15 - 10:00/10:30)
  • Dit onderwerp wordt in groepjes besproken waarna er een korte presentatie van elke groep volgt (van hun bevindingen) (10:00/10:30 - 11:00)
  • Tot slot heeft elke groep een artikel dat ze moeten presenteren (elke week één artikel en dus één groep) (11:00-12:00)

Week 4

Dinsdag 22-01 (8:15 - 12:00)

  • introductie

Donderdag 24-01 (8:15 - 12:00)

  • informatie + planning - Inclusive Education_Conceptual ambiguities and historical developments Literature: Ainscow & Miles (2008)

Week 5

Dinsdag 29-01 (8:15 - 12:00)

  • Noorse onderwijssysteem

Donderdag 31-01

  • International day 

Week 6

Dinsdag 05-02 (8:15 - 12:00)

  • kleuterschool in Noorwegen

Donderdag 07-02 (8:15 - 12:00)

  • Perspectives on inclusion and learning Literature: Hart & Drummond (2014)

Week 7

Dinsdag 12-02 (8:15 - 12:00)

  • cultuur en educatie

Donderdag 14-02 (8:15 - 12:00)

  • Learning and participation in schools _Florian (2015) Inclusive pedagogy

Week 8

  • stagebezoek

Week 9

  • studie week

Week 10

Dinsdag 05-03 (8:15 - 12:00)

  • presentaties vergelijken van onderwijssystemen (studenten)

Donderdag 07-03 (8:15 - 12:00)

  • Bullying and psychosocial problems among children and youth _programs and national strategies in Norway.

Week 11

Dinsdag 12-03 (8:15 - 12:00)

Donderdag 14-03 (8:15 - 12:00)

  • Inclusive classrooms Literature: Helgevold (2016)

Week 12

Dinsdag 19-03 (8:15 - 12:00)

  • presentaties vergelijken van onderwijssystemen (studenten)

Donderdag 21-03 (8:15 - 12:00)

  • How can we understand the concept of inclusion? A system-oriented perspective_Literature: Ainscow (2010) Haug (2008)

Week 13

Donderdag 28-03 uploaden schriftelijk examen 'inclusieve education'

Week 14

Vrijdag 05-04 uploaden schriftelijk examen 'comparative education'


    'Drama in early childhood education'

    De lessen voor drama zijn vooral praktijkgericht. op het einde van het programma geven we een voorstelling a.d.h.v. 'storrytelling' voor kinderen van de international school.

    Week 5

    Woensdag 30-01 (8:15 - 14:00)

    • introductie - praktijk - theorie

    Vrijdag 01-02 (8:15 - 12:00)

      • improvisatie - werken rond sprookjes

    Week 6

    Woensdag 06-02 (8:15 - 12:00)

    • introductie 'storytelling'

    Week 11

    Woensdag 13-03 (8:15 - 12:00)

    • begeleiding examenopdracht

    Vrijdag 15-03 (8:15 - 12:00)

    • begeleiding examenopdracht

      Week 12

      Woensdag 20-03 (8:15 - 12:00)

      • begeleiding examenopdracht

      Week 13

      Maandag 18-03 (8:15 - 12:00)

      • begeleiding examenopdracht - generale repetitie

      Woensdag 20-03 (8:15 - 16:00)

      • opvoering - nabespreking

      Week 15

      Vrijdag 12-04 uploaden schriftelijk examen

      © 2019 Reisblog van Nando. Alle rechten voorbehouden.
      Mogelijk gemaakt door Webnode
      Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin